This program, by Richard Fairhurst, lets you create animations using a technique known as “inbetweening”. When the program has loaded, select “C” and you will be able to create an animation: you do this by drawing the first frame, using SHIFT, cursor keys and COPY to draw lines, and ENTER to finish the frame. You will then be asked to enter how many intermediate frames you want the computer to create. The next step is to draw the second frame, after which you can either enter another frame, or finish the animation and return to the main menu. Note that all frames must have the same number of lines in them. The main menu lets you create a new animation, view the current one (Animate), save it (you will be asked to enter a speed: 3 is the usual speed, but a smaller value will result in a quicker animation, and a larger one a slower animation), or load a previously saved one. Note that when an animation has been created or loaded, you cannot re-edit it. Finally, a saved animation can be RUN independently of the program, or executed from a BASIC program as follows: 10 MEMORY &1FFF: LOAD "filenane": CALL &2000AA ★ AMSTRAD CPC ★ DOWNLOAD ★ |
CPCrulez[Content Management System] v8.7-desktop/c Page créée en 359 millisecondes et consultée 952 foisL'Amstrad CPC est une machine 8 bits à base d'un Z80 à 4MHz. Le premier de la gamme fut le CPC 464 en 1984, équipé d'un lecteur de cassettes intégré il se plaçait en concurrent du Commodore C64 beaucoup plus compliqué à utiliser et plus cher. Ce fut un réel succès et sorti cette même années le CPC 664 équipé d'un lecteur de disquettes trois pouces intégré. Sa vie fut de courte durée puisqu'en 1985 il fut remplacé par le CPC 6128 qui était plus compact, plus soigné et surtout qui avait 128Ko de RAM au lieu de 64Ko. |
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